Monday, September 26, 2016

Anak Vincent Tan, Proksi YTL Gerakkan Komplot 'Gulingkan Najib'?


Polis Malaysia terpaksa menerima satu lagi tugas penting iaitu menyiasat laporan wujudnya penaja  yang menggerakkan usaha ‘menggulingkan Perdana Menteri’.


Laporan polis yang dijangka dibuat esok oleh Pergerakan Pemuda UMNO terhadap anak seorang jutawan negara dan proksi sebuah gergasi korporat itu pastinya menuntut polis bertindak cepat.

Sekali lagi polis akan menerima tekanan kerana laporan dibuat bukan main-main tetapi oleh Pemuda UMNO, sebauh sayap parti yang menjadi komponen utama parti pemerintah di negara ini.

Lagipun, ia bukan laporan biasa tetapi laporan yang mendakwa terhadap pihak yang  didakwa terlibat dalam gerakan menjatuhkan Perdana Menteri.

Menurut laporan di blog milik Raja Petra Kamarudin,  dua individu yang dikatakan funder gerakan menjatuhkan Perdana Menteri adalah Robin Tan, iaitu anak jutawan Vincent Tan dan Tong Kooi Ong yang menjadi proksi kepada YTL (YTL Corporation Bhd ialah syarikat konglomerat Malaysia).

“Kedua-dua mereka dikatakan menyalurkan dana dalam gerakan menjatuhkan YAB DS Najib,” demikian petikan oleh blog Raja Petra terhadap kenyataan EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia  Datuk Armand Azha Hj Abu Hanifah.

Pada Julai lalu, Naib Pemuda Umno Khairul Azwan Harun telah membuat laporan polis terhadap bekas-bekas pegawai kerajaan tertinggi negara.

Beliau menamakan bekas gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Aktar Aziz, bekas peguam negara Tan Sri dan bekas ketua pesuruhjaya Tan Sri Abu Kassim Mohamed.

Kali ini laporan akan dibuat oleh Armand yang diasaskan kepada maklumat diterimanya bahawa ada dana ‘tauke’untuk tumbangkan Datuk Seri Mohd Najib Razak’.

Armand...‘gerakan menjatuhkan Najib’.
Najib dan pendukungnya berulang kali mendakwa Mahathir dan pihak yang mempunyai kaitan dengan bekas perdana menteri itu mahu menjatuhkannya.

Perdana menteri juga menafikan sebarang dakwaan salah laku berkaitan syarikat pelaburan negara

Armand dilaporkan berkata, kedua-dua pihak itu dikatakan menjadi penaja untuk
 ‘gerakan menjatuhkan Najib’ itu.

Laporan Malaysiakini, hari ini memetik Armand akan membuat laporan polis itu di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi di ibu negara pada lewat pagi esok.

Malah, beliau turut mengajak media dengan mengatakan ‘kehadiran sahabat-sahabat media dan rakan-rakan seperjuangan amatlah dialu-alukan oleh pihak saya.

Malaysiakini bagaimanapun sehingga kini , tidak menamakan pihak itu sementara mendapatkan reaksi mereka terlebih dahulu.

Bagaimanapun, kedua-dua individu itu diketahui rapat dengan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad – pengkritik utama kepimpinan Najib.

Taikun-taikun perniagaan itu menguasai pelbagai kepentingan perniagaan di negara ini, daripada projek pembangunan dan kompleks beli belah kepada hotel.

Sementara itu, Armand ketika dihubungi mengesahkan perkara itu.

Beliau berkata akan menyerahkan bahan bukti berupa “beberapa dokumen”.

Beliau turut berharap polis menyiasat segera. “Ini kerana ia melibatkan keamanan negara kita,” katanya.

No comments:

Post a Comment