Wednesday, September 18, 2013

48,000 Anggota Puteri Umno Tentukan Barisan Pergerakan Sayap Bulan Depan

Kira-kira 48,000 anggota Puteri Umno akan memilih barisan kepimpinan sayap itu di peringkat pusat dan bahagian seluruh negara bulan depan, kata Ketuanya Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin.

Proses penamaan calon untuk kedua-dua peringkat itu diadakan Sabtu ini manakala pengundian 12 Oktober.

Rosnah berkata 11,793 perwakilan Puteri Umno pula akan mengundi dan menentukan barisan tertinggi parti termasuk presiden, timbalan presiden serta anggota Majlis Tertinggi (MT) pada pengundian 19 Oktober. 

Ditanya tentang kekeliruan yang timbul dalam kalangan anggota mengenai sistem dan kaedah pemilihan kali ini, Rosnah berkata pihaknya telah mengadakan penerangan di setiap 6,700 cawangan Puteri Umno bagi menjelaskan segala kekeliruan.

"Ini pertama kali diadakan...kita tak nafikan ada yang tak jelas, malah ada cawangan yang mengadu mengenai masalah itu maka sebab itu kita adakan proses taklimat," katanya.

Bagi memudahkan pihak media, Rosnah berkata pergerakan Puteri Umno akan menubuhkan satu jawatankuasa di peringkat pusat yang bertanggungjawab mengeluarkan sebarang maklumat mengenai jumlah calon yang bertanding merebut sesuatu jawatan selain keputusan pemilihan.

No comments:

Post a Comment